אירועי דיומא – 22.04.2018: משחק העונה באיטליה, מכבי ת"א נגד הפועל י-ם, ליאז'-באסטון-ליאז', גמר מונטה קרלו

 

כדורגל

ליגת העל – מחזור 31 (בית עליון) / מתן גילור

20:30 מכבי נתניה-הפועל באר שבע (ספורט 1). במחזור הקודם ניצחה נתניה 3:1 את בני יהודה בחוץ מה שהביא אותה מרחק נגיעה מאירופה. הקבוצה במקום החמישי עם 52 נקודות. אחרי הניצחון של מכבי ת"א על בני יהודה אתמול היא מרוחקת ממנה 6 נקודות, מה שאומר שהיא צריכה נקודות גם היום כדי להישאר חזק בתמונת אירופה. ב"ש איבדה קצת גובה במאבק האליפות כשתיקו שלה עם הפועל חיפה 2:2 העמיד אותה על 67 נקודות וניצחון של י-ם הקטין את הפער ביניהן ל-4 נקודות בלבד, כשהיא עדיין צריכה להתארח בטדי. אבל גם הדרך משנה. ב"ש חזרה מפיגור 2:0 בדקה ה-78, כולל שער עצמי בתוספת הזמן, מה שנותן הרגשה שאנחנו בדרך לסיים עוד עונה בה היא לא מפסידה בליגה בטרנר ועוד עונה בה כתוב לה על המצח "אלופה". אבל… אם יש משחק שיכול לתת את הטויסט זה המשחק הזה. נתניה זו הקבוצה שב"ש הכי התקשתה מולה העונה. בב"ש הסתיים המשחק בתיקו 1:1 למרות שנתניה היתה עדיפה ולמרות שהיא היתה בחיסרון מספרי. בנתניה, נתניה ניצחה 0:1. לא מעט עשוי להיות תלוי בכשירות של אנתוני וואקמה שעדיין לא חזר לכשירות מלאה ובמשחקים האחרונים עלה מהספסל.

פרמייר ליג – מחזור 34 / שגיא נאור

15:30: ארסנל – ווסטהאם (ספורט2). השבוע נפל דבר בכדורגל העולמי. ארסן ונגר הודיע שיסיים בסוף העונה את תפקידו אחרי 22 שנים כמנג'ר ארסנל. רבים מאוהדי התותחנים מאחלים ליום הזה כבר מספר שנים כשהקבוצה שלהם הפכה ללא רלוונטית במאבק האליפות ואפילו המקום הקבוע בליגת האלופות (וההדחה הקבועה בשמינית הגמר) פסקו מלהיות עובדה מוגמרת עם עלייתה של טוטנהאם, היריבה העירונית. אינני אוהד ארסנל אבל תמיד שפטתי את ונגר לכף זכות הרבה יותר מאשר לחובה. בעשור האחרון לפחות (מאז השיפוץ של הייבורי שהפך לאמירויות) הקבוצה שלו תמיד היתה בחסרון תקציבי אל מול קבוצות הצמרת ואומנם היא לא הצליחה לזכות בתארים אבל תמיד היתה תחרותית ושיחקה את הכדורגל הכי יפה בליגה. ונגר מומחה במציאת שחקנים אלמוניים והפיכתם לכוכבים ברמה הגבוהה ביותר ויש אינספור דוגמאות לכך לאורך השנים. כך או כך, ארסנל יוצאת לדרך חדשה ונראה אם המחליף יצליח במקום בו ונגר כשל – להיות שוב פקטור משמעותי באירופה וזכייה בתארים מקומיים. המשחק היום חסר משמעות אמיתית לשתי הקבוצות, ארסנל לא תסיים ב-4 הראשונות ותקווה להעפיל לליגת האלופות עם זכייה בליגה האירופית כשחצי הגמר שלה מול אתלטיקו מדריד מהווה מכשול רציני לכך. ווסטהאם רחוקה 6 נקודות מהקו התחתון וכנראה גם בעונה הבאה תשחק בפרמייר ליג.

18:30: מנצ'סטר סיטי – סוונזי (ספורט2). ההפסד של מנצ'סטר יונייטד בשבוע שעבר קבע רשמית שסיטי אלופה ובכך נמנעה חגיגה על הדשא, באיתיחד אבל השמחה אצל החבורה של פפ גווארדיולה לא פחתה. למרות שלוותה בהדחה המאכזבת מליגת האלופות על ידי ליברפול, סיטי חגגה עונה היסטורית – מהטובות שהיו בפרמייר ליג. הם צפויים לשבור את שיא הנקודות ושיא השערים שרשומים על שם צ'לסי ולהפוך לכוח משמעותי ביותר בקרב על תואר הקבוצה הטובה ביותר באירופה. יש שיגידו שאין לה את המסורת הדרושה לכך אבל הכדורגל שלה כך כך טוב ודומיננטי שקשה לי לראות איך היא לא מתרגמת אותו להצלחה בליגת האלופות בעונה הבאה. סוונזי מצידה מגיעה עם פור של 4 נקודות מהמקום ממנו יורדים ליגה ותנסה לקלקל את החגיגה באיתיחד.

פרמייר ליג – מחזור 34 / שגיא נאור

21:45 אתלטיקו מדריד – בטיס (ערוץ one). משחק צמרת בין השנייה בטבלה לחמישית. מאבק האליפות כבר הוכרע והפסד ביתי של הקולצ'ונרוס יהפוך אותו לרשמי כבר היום אבל הקבוצה ש דייגו סימאונה רוצה לסיים לפני היריבה העירונית והעשירה כשכרגע מפרידות ביניהן 3 נקודות. התבוסה באמצע השבוע לסוסיאדד 3-0 לא היתה בתוכניות של המאמן הארגנטיני, בטח לא כשהקבוצה סופגת בממוצע פחות מ-0.5 שערים למשחק. הם ינסו להתאושש לקראת חצי הגמר מול ארסנל ביום חמישי מול ההפתעה הגדולה של העונה. הירוקים לבנים מסביליה עם עונה נהדרת ואחרי לא מעט שנים תפסו את הבכורה בעיר. הם לא יצליחו לאיים על המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות אבל אם יסיימו במיקום הנוכחי שלהם זה יהיה הישג נהדר מבחינתם.

סרייה A – מחזור 34 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: לאציו-סמפדוריה (ספורט 4). לאציו הייתה שותפה במחזור הקודם לאחד המשחקים המטורפים של התקופה האחרונה, בחוץ מול פיורנטינה. המארחת הובילה כבר 2:0 ו-3:2, אך לאציו הצליחה להפוך ל-4:3 במשחק החשוב והקשה. הניצחון השאיר אותה במקום הרביעי, בצמידות לרומא ולאינטר, במה שנראה כמו מאבק עד לרגע האחרון על שני הכרטיסים האחרונים לליגת האלופות. היריבה היום אמורה להיות קלה יותר מזו של השבוע שעבר. היא אמנם בעלת סיכוי מסויים לתפוס מקום המוליך לליגה האירופית, אך היכולת שלה במחזורים האחרונים מעידה על כך שהיא די ויתרה על זה.

16:00: קייבו-אינטר (ספורט +5). אינטר החליטה סוף סוף להתעורר במחזור הקודם מול קליארי. הקבוצה, שלא כבשה במשך שלושה משחקים, פיצתה על כך ברביעייה מול היריבה החלשה, מה שמשאיר אותה חזק בתמונת העלייה לאלופות. היום היא תפגוש יריבה מאותו סדר הגודל – אחת העשוייה למצוא עצמה מחוץ לסרייה בסיום העונה. לכחולים שחורים יש עוד משחקים מול יובה ולאציו עד סיום העונה, כך שמשחק היום הוא חובת ניצחון (ושיפור הפרש השערים).

*המלצת צפייה* 21:45: יובנטוס-נאפולי (ספורט 2). הליגה המותחת באירופה מגיעה לנקודת רתיחה היום בטורינו. בזמן שבשאר הליגות הגדולות האלופות כבר הוכתרו הרבה לפני סיום העונה, בסרייה זה רחוק מלהיות המצב. זה בהחלט נראה גמור בשבוע שעבר, כשיובה אחזה בפער של 6 נקודות על נאפולי, אך איבוד נקודות מתמיה לקרוטונה החלשה, כשבמקביל נאפולי מצליחה לנצח את אודינזה במשחק פסיכי, הורידו את הפער בצמרת ל-4 נקודות. ליובה עוד נותרו משחקים מול אינטר ורומא עד סיום העונה, כך שניצחון של נאפולי עשוי לפתוח את המאבק לחלוטין. אף אחד לא יתחייב שזה יקרה. נאפולי עדיין לא הראתה במחזורים האחרונים שהיא קורצה מהחומר של אלופות, זאת כאשר במפגש הקודם בנאפולי הייתה זו דווקא יובה שניצחה, משער של היגוואין. הארגנטיני יהיה באנקר בהרכב היום, בעוד שחברו לחוד, פאולו דיבאלה עשוי שלא לפתוח עקב יכולתו החלשה בתקופה האחרונה. אצל לאציו מי שאמור לספק את הסחורה בחוד הוא הפולני ארקדיוש מיליק. באיטליה מספרים שמאמן נאפולי אסר על הזכרת המילה יובנטוס באימוני הקבוצה – מעניין מה יאמרו שם אחרי המשחק.

בונדסליגה – מחזור 31 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: פ.צ. קלן-שאלקה 04 (משולב בספורט 3). שבוע של רגשות מעורבים לשאלקה. הניצחון שלה בליגה על דורטמונד הבטיח לה עלייה לליגת האלופות בעונה הבאה. מנגד, בגביע הגרמני היא כבר לא תזכה אחרי ההפסד המינימלי לפרנקפורט בחצי הגמר. אצל קלן הרגשות הם שליליים לחלוטין. ההפסד להרטה ברלין במחזור האחרון העמיד את הפער שלה מתחת לקו האדום על שש נקודות, וארבעה מחזורים לסיום היא תזדקק לנס על מנת להישאר בליגה. ניצחון על השנייה יהיה בהחלט תחילתו של נס כזה.

ליגה צרפתית – מחזור 34 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: בורדו-פ.ס.ז' (ספורט 5 גולד). הא לך מנצ'סטר סיטי, כך זוכים באליפות. פ.ס.ז' אירחה את יריבתה הגדולה מונאקו למשחק בו הייתה זוכה באליפות עם ניצחון, והתוצאה – 7:1 על האלופה היוצאת. פסיכי. בהמשך השבוע היא ניצחה בחצי גמר הגביע את קון, והגביע צפוי ליפול אף הוא בקלות באמתחתה, כיוון שהיריבה בגמר היא לה הרבייר מהליגה השנייה. מכאן צפויים לאלופה החדשה בעיקר משחקי ראווה, וזה של היום הוא מול יריבה וותיקה, שבעצמה היא אחת מקבוצות הפאר של הליגה הצרפתית. זאת זקוקה לנקודות על מנת להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל לליגה האירופית, לא בטוח כלל שזה יקרה היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 26

18:55 עירוני נס ציונה – עירוני נהריה (ספורט 5+ לייב. משולב). קרב תחתית חשוב מאוד לשתי הקבוצות המרוחקות שני ניצחונות האחת מן השנייה. נהריה ניצחה בשבוע שעבר אחרי הרבה שבעה הפסדים רצופים את מכבי ראשון לציון בבית ותנסה לשמור על המומנטום במשחק חוץ לא קל, בעודה יודעת שהיא ניצחה רק פעם אחת העונה מחוץ לאולמה הביתי. נס ציונה מצידה עם עשרה ניצחונות, שניים יותר מהיריבה שלה (אותה היא ניצחה פעמיים…) והיא יודעת שניצחון נוסף עליה יתן לה מרחק ביטחון וכנראה ישאיר אותה בליגה בתום העונה, כשיוותרו שישה מחזורים לסיום. אחרי שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, יודעים בנס ציונה שהפסד יסבך אותם לחלוטין.

19:00: מכבי חיפה – הפועל ת"א (ספורט 5+ לייב. משולב). הפועל ת"א ממשיכה בחוסר היציבות שלה ואחרי שהפסידה לנס ציונה לפני כשבועיים, ניצחה את בני הרצליה והתמקמה במקום החמישי. מכבי חיפה לעומתה דווקא יציבה מאוד ואחרי שהוכתה באשדוד בשבוע שעבר, הפסד שהיה החמישי שלה בששת המשחקים האחרונים היא במקום האחרון כשהזר החדש, ת'ורסון בורל נראה רחוק מכושר משחק. חיפה לא נותר הרבה מה לשנות עד סוף העונה ואלא אם מתכננים שם ברוממה להחליף את המאמן, נראה שהשינוי היחיד שיכול לקרות הוא להתחיל סוף סוף לנצח… מול הפועל ת"א זה לא יהיה קל אבל החיפאים שכבר גברו על האדומים פעמיים העונה ינסו להתעודד ולעשות זאת בפעם השלישית.

21:05: מכבי ת"א – הפועל ירושלים (ספורט 5). פעם קראו לזה 'משחק עונה', אבל בליגה של היום בה זה לא משנה אם סיימת במקום ראשון או רביעי כי ממילא הביתיות היא שלך בסדרות רבע הגמר – כבר אי אפשר לדעת. ומה גם שאם אשדוד וחולון ששיחקו ביניהן אתמול (אשדוד ניצחה) כבר אי אפשר לדעת מי הקבוצה הטובה בליגה.

כך או כך יש לנו מפגש בניחוח צמרת והפועל ירושלים תקווה להימנע ממה שקרה לה בשני המפגשים הקודמים מול הצהובים של ספאחיה, דהיינו, הפסד… ירושלים ניצחה ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים שלה ומצמצת פערים ממכבי ת"א ומחולון, עליה גברה בשבוע שעבר. ניצחון נוסף ותהיה לנו דבוקה משמעותית של ארבע המוליכות. מכבי ת"א מצידה ניצחה רק פעמיים בחמשת המחזורים האחרונים ובשבוע שעבר הפסידה, שוב, לגלבוע/גליל ביד אליהו. הצהובים ינסו לעשות זאת עם ג'ון דיברתולימאו ופייר ג'קסון שהיו פצועים במחזוריים הקודמים כשהפעם יהיו אלה פרחובסקי ובולדן שלא ירשמו למשחק.

טניס / מתן גילור

טורניר מונטה קרלו (1000) – גמר

*המלצת צפייה* 15:30 רפאל נדאל(1)-קאי נישיקורי (ספורט 3). נדאל ממשיך לרמוס כל דבר שעומד בדרכו וטרם איבד מערכה בטורניר. דימיטרוב עוד הקשה עליו מעט במערכה הראשונה, אבל השניה נראתה כמו רוב הטורניר שלו – חד צדדית לחלוטין. נישיקורי המתקמבק באחלה טורניר. גבר על זוורב בשלוש מערכות. המאזן ביניהן עומד על 2:9 לספרדי כולל 0:4 על חימר.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב ראשון

12:00: מארק אלן-ליאם הייפילד

12:00: רוני אוסליבן-סטיבן מגווייר (6:3 למגווייר) (יורוספורט)

16:30: שון מרפי-ג'יימי ג'ונס (יורוספורט)

16:30: אלי קארטר-גרהאם דוט (6:3 לדוט)

21:00: קיירן ווילסון-מתיו סטיבנס (7:2 לווילסון) (יורוספורט)

21:00: מארקו פו-ליו האוטיאן (6:3 לליו)

אליפות העולם נפתחה אתמול בצורה הסוערת ביותר שאפשר, כאשר אלוף השנתיים האחרונות, מארק סלבי, הפסיד 10:4 לג'ו פרי. פרי הוא שחקן ותיק ומנוסה ששיחק אתמול טוב למדי, בעוד שסלבי שיחק בדיוק כפי ששיחק רוב העונה, הרבה מתחת לסטנדרטים שלו, מה שהביא לתוצאה המוצדקת של אתמול. עוד אלוף עולם שהתקשה מאד אתמול היה רוני אוסליבן. מגווייר, שכבר הקשה עליו בכמה טורנירים השנה, עלה במהירות ל-4:0, הרוקט חזר למשחק עם שלושה פריימים רצופים, אך מגווייר אמר את המילה האחרונה, והוא אוחז ביתרון נאה של 6:3 לפני סשן הבוקר של היום, שאם ינצח בו ישלים את היומיים המפתיעים ביותר שהיה ניתן להעלות על הדעת. עוד שני מדורגים שהתקשו, אך הפעם די כצפוי, היו מארקו פו ואלי קארטר. ההונג קונגי המשיך בקו החלש של העונה מול ליו, המדורג הנמוך ביותר בין שחקני האליפות, כדי להגיע להיום בפיגור של 6:3. קארטר אף הוא בצרות עם תוצאה זהה מול דוט. דוט ליהטט על השולחן עם משחק מעורר השראה, בעוד שקארטר צריך להיות מרוצה מכך שהצליח לשים שלושה פריימים על הלוח. המדורג היחיד שנראה טוב אתמול היה קיירן ווילסון, שלא התקשה כלל מול מתיו סטיבנס הוותיק, והוא אמור לסגור עניינים מהר היום. שני משחקים ייפתחו היום. שון מרפי, אחד השחקנים הבולטים השנה, לא אמור להתקשות נגד ג'יימי ג'ונס. גם מארק אלן, שחקן מצויין שהצליח לזכות השנה בטורניר דירוג לאחר זמן רב, אמור להיות פייבוריט מול ליאם הייפילד.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ ליאז'-באסטון-ליאז'

*המלצת צפייה* האחרונה בקלאסיקות הארדנים, וזו שנועלת את עונת קלאסיקות האביב, היא גם הקלאסיקה הוותיקה מכולן (ומכונה בשל כך "הגברת הזקנה"). כמו שאר קלאסיקות הארדנים, מדובר במירוץ המיועד למטפסים, עם הרבה מאד טיפוסים קצרים בדרגות משתנות. האורך של המירוץ (258 ק"מ) ודאי לא הופך אותו לקל יותר עבור הרוכבים. ביום רביעי נפל דבר במירוץ פלש וואלון, כשהצרפתי ז'וליאן אלאפיליפ הביא לסיום שלטון היחיד של אלחנדרו ואלוורדה בשנים האחרונות. ואלוורדה זכה גם במהדורת השנה שעברה של המירוץ הנוכחי, והשניים עשויים בהחלט לשחזר את הדו-קרב מיום רביעי גם היום. אלא שבניגוד למירוץ ברביעי, הסיום היום באנס פחות תלול מזה שבקיר של הוי, מה שייתן הזדמנות גם למטפסים אחרים, כמו גם לאול אראונדרים, לזכות במונומנט של היום. בין אלו נוכל לראות את הדואו הדני של אסטנה, יאקוב פוגלסאנג ומיכאל ואלגרן, האחרון זוכה מירוץ אמסטל גולד. עוד צמד שנוכל לראות כאן היום הוא זה הבלגי של לוטו סודאל, הכולל את טיש בנוט וטים וולנס. הצמד של סקיי, מיכל קביאטקובסקי ו-וואוט פולס, יכול בהחלט לדבר גם הוא חזק היום, וכך גם זה של סאנווב, הכולל את מייקל מתיוס וטום דומלאן. עוד נוכל לראות כאן את וינצ'נזו ניבאלי והאחים איזאגיר, דן מרטין, ריגוברטו אורן, רומאן בארדה, וורן בארגי, רומן קרויזגר, באוקה מולמה ואילנור זכארין. שידור ביורוספורט ב-15:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
אהרון שדה
22/04/2018 9:24:14

יום ספורט מקסים היום .
תודה לכולם .
כדאי לציין גם את חצי גמר הגביע האנגלי בין צ'לסי לסאפתהמפתון.
אם לא יהיו הפתעות צ'לסי יעלו לגמר מול היונייטד למפגש של מוריניו נגד האקסית (וגם מאטה, מאטיץ ולוקקו ).

גם גמר הגביע ההולנדי ייערך היום .

כמה שאלות /דעות וכו'

1. מתן האם יצא לך פעם להשוות בין וונגר לשחר ?
אני אישית מסמפט את 2 הקבוצות (לא אוהד ).
רואה הגבלה רבה באורך השנים ,בשינוי ובמיתוג שהביאו למועדון +תארים וכן ביותר מדי שנים רזות (ויהיו שיאמרו בפרישה מאוחרת מדי ).

2. כתבת שכתוב על המצח אליפות לבאר שבע …אני מסכים מאידך כתוב על המצח של בית"ר הבלתי צפוי …..ולכן יש עוד תסריט שהגיוני בעונה הזו .

באותו עניין ישנה יריבות לא קטנה בין נתניה לבאר שבע לאחר שלפני מספר שנים בקרב ישיר נגד הירידה ב"ש הביסה את נתניה בקופסה 3-0 .

3. אתלטיקו -בטיס …הפסד של אתלטיקו עושה עושה האליפות של ברצלונה הכי מעשית שיש (15 הפרש 5 משחקים לסוף של ברצלונה משחק חסר ויתרון במאזן הפנימי מול אתלטיקו שלכאורה מספיק לאליפות אלא שהפער מריאל יהיה 18 הפרש 6 משחקים לסוף ויתרון 3-0 בחוץ במפגש הראשון ).
אבל לא תיאורטית ולכן ברצלונה פספסה כנראה שי גינס של שני תארים תוך יום .

4. יובנטוס -נאפולי משחק אש אכן ליובה מפגשים קשים משמעותית לאחר המשחק אלא ש 4 פור זה הרבה מדי בשלב זה ככה שנאפולי חייבת לנצח ולהערכתי תפסיד .

5. ליגת בכדורסל …יאיר ההמצאה החדשה של המינהלת לשחק חצי מחזור 24 ואז לשחק את מחזור 25 ואז 26 ולחזור לחצי השני של מחזור 24 כנראה בלבלה אותך ( ולא רק אותך ).
בשורה התחתונה אחרי השלמת אותו מחזור מוזר ביום חמישי הקרוב נהיה עם 7 משחקים לסוף העונה לכל הקבוצות ….(מכאן ואילך שני משחקים בשבוע ….יעבור מהר ).

בינתיים בינתיים לי לומר כל הכבוד לאשדוד .
שבאותה עונה שוברת פעמיים את שיא ניצחונות רצופים .
בתחילה העמידה אותו אותו 6 ועכשיו 8 והיד נטויה.

המשחק היום בנס ציונה בעל משמעות רבה .
נראה לי שנהריה תתאושש .
חיפה תנצל את הביתיות .
והקלאסיקו (בשם ) צפוי להיות די מעניין לאחר שמכבי נותרה במפעל אחד והפצועים החלימו מול הפועל שנראית אחרת בהובלת קטש.

מתן גילור
22/04/2018 10:04:14

ראיתי כמה השוואות כאלה. בעיקר של אוריאל דסקל.

אהרון שדה
אהרון שדה
22/04/2018 10:13:44

תודה ….אז אני לא היחיד .

אהרון שדה
אהרון שדה
22/04/2018 9:25:28

נציין גמר גביע הולנד בין פיינורד לאלקמר .
שאלה מישהו יכול לתת תאריכי אליפות עולם סנוקר (כל השלבים ).
?

אהרון שדה
אהרון שדה
22/04/2018 10:56:57
Reply to  פאקו

תודה רבה !

ori88
ori88
22/04/2018 11:08:00

תודה רבה, חברים !

לגבי הסנוקר – ראיתי את סלבי מובס ע"י פרי. לא ייאמן.
לגבי טניס – נדאל בשיאו על חימר. מדהים שלא קם לו מתחרה על המשטח. בכלל נדאל מדהים בעקביות שלו.

שיר
שיר
22/04/2018 14:16:32

בינתיים רוקט רוני חוזר להוביל מ 4 0 וסיום של 6 3 אתמול ל 8 7 עכשיו

שמחי
שמחי
22/04/2018 14:49:21

בקשר למירוץ המקל….
להיפך דוקא בגלל שהסיום תלול פחות , הסיכוי של ולורדה עדיף בתנאי שהבריחה לא תנצח עדיף, לולורדה קשה להחזיק ספרינט ארוך בעליה תלולה , הודה בכך בכתבה שציטטתי אתמול, לאורך הקריירה , רוכבים כגון סנטי פרז במצפה הכוכבים בזמנו בוולטה אספניה ואחרים כגון פרום חיסלו את ולורדה בעליות תלולות כאשר השיפוע ירד וולרדה התאושש הם כבר היו רחוקים מספיק כדי להבטיח את נצחונם , ולוורדה אלוף הספרינטים בעליה בתנאי שהספרינט יהיה קצר מספיק , זוליאן באמסטל גולד פרץ מוקדם מדי עבור ולורדה שלא במקרה לא הגיב , פשוט להתחיל ספרינט במרחק כזה מהסיום היה גדול עליו .
רוכבים כיעקב פוגלסטאג שיכולים לברוח בעליה חייבים לשים לב לתיזמון הקצר במרחק מהסיום של ולורדה ,ולהתפלל שמיקלה לנדה אחד המטפסים הטובים בדבוקה, לא יצליח לגרור את ולורדה לסיום .

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:22:09

האקשן מתחיל

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:32:02

קוויק סטפ עוד פעם עם ניהול מירוץ מזהיר. שלחו את בוב ג'ונגלים קדימה ומכריים את וולורדה לרדוף לבד כשאלפיליפ על הזנב.
30 שניות ליונגלס.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:34:00

אף אחד לא מוכן לרדוף אחרי יונגלס. עוד 12 ק"מ

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:36:12

40 שניות ו-10 ק"מ.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:40:16
Reply to  פאקו

זה רק רוכב אחד שעושה את העבודה ויונגלס חזק בנג"ש

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:39:48

50 שניות בתחתית הטיפוס האחרון.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:41:50

הפער יורד במהירות בעלייה.
30 שניות

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:42:24
Reply to  פאקו

משום מקום

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:43:51
Reply to  פאקו

אני צריך לרפרש

פומה
22/04/2018 23:11:27
Reply to  פאקו

אמור מעתה בגירו הצרפתי ,בואו לא נשכח את הגאוה הלאומית ןהלוקל פטריוטיות…..
אם הטור יחליט לצאת מיורשליים אז נשקול שנית בינתיים כל שלושת הגראן גירו ,נקראים גירו בעברית צחה או גראן גירו כפי שקבעה האקדמיה העברית לעניני חטף פתח….

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:42:57

25 שניות בסיום העליה

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:45:23

לא בטוח שהמהלך של אלפיליפ חכם.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:47:00
Reply to  פאקו

לא בטוח. יכול להיות שחששו שהפער ליונגלס יסגר.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:46:20

וננדט חיסל את וולנס.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:50:01
Reply to  פאקו

שלא יעשה דן מרטין בסיבוב האחרון.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:50:25
Reply to  פאקו

ניצחון ראוי.

מתן גילור
22/04/2018 17:48:57

נדאל בעוד טיול של אחה"צ.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 17:52:49
Reply to  פאקו

לא חוקי

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 19:02:44

רובן פלאזה הותיק מצדיק את ההחתמה ונותן לסייקלינג אקדמי ניצחון בקטע האחרון בוואלטה קסטייה ליאון כמו גם את הניצחון במירוץ כולו.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/04/2018 21:21:19
Reply to  פאקו

אקדמיה לא?

פומה
22/04/2018 22:55:28

כתבתי עליו בשנת 2003 בפורום אופניים ,רן מרגליות הזה תלמיד חכם ,תלמיד חרוץ ,קרא הבין הפנים ופעל. מוריד את הכובע בפניו.
כמובן אחרי שעוררתי ענין ,כולם כל הרציניים למדו את כוכבי הרכיבה הספרדיים והפועלים המסייעים העיקריים.
וולטה קסטיה ליאון הוא מירוץ קטעים מכובד ,לא מהקשים והיןקרתיים ביותר כמו קטלוניה וולנסיה ואנדלוסיה , שהוא האחרון כנראה הקשה מכולם למרות שקטלוניה יוקרתי יותר.
אך עדיין מכובד מאד ,ובדיוק מה שהקבוצה הזו צריכה ,מירוצים קטנים שיחברו אותה וירימו אותה לרמה העולמית הגבוהה.
שוב נשאר רק להוריד את הכובע .

פומה
22/04/2018 23:01:50
Reply to  פומה

כתבתי עליו על רובן פלזה בהקשר לולוורדה בקלמה .
היו שם אז שנת 2004 דוד בלנקו ,קרלוס גרסייה קיזדה ,אוסקר סיביליה כבר לא היה שם החטא הקדמון של ולוורדה ,גם אייטןר כןנזלס כבר לא … ועוד רוכבים נהדרים כמו חחמנז שלא היה קרוב משפחה של התייש חוזה מריה חימנז אך רכב איתו. בקבוצה אןנסה המיתולוגית. וזכה בקטע בוולוטה אותה שנה על שמו .
מכל אלו רק רובן ואלחנדרו עדיין פעילים .

פומה
22/04/2018 23:05:25
Reply to  פומה

ועל המקהלה ההיא ניצח גאון בשם ווינסנטה בלדה שאילולא הוא לא היה ולוורדה מגיע לאן שהגיע.
ואין טוב מלהזכיר את ווינסנטה ביום שמוביסטאר בניהולו של ארייטה
מצליחה עם רוכבים כגון לנדה סולר קינטנה לנדה ואלחנדרו להוציא רק מקום חמישי במירוץ המקלות ….

פומה
22/04/2018 23:07:41

קלמה הצנועה ההיא בשנת 2004 בתקציב אפסי ניצחה ארבעה קטעים בגירו הספרדי ….

אהרון שדה
אהרון שדה
23/04/2018 0:14:44

וואו ניצחון לנאפולי בדקה ה 90 בטורינו

הכי צמוד שיש
טבלה לאחר 34 מחזורים
1. יובה 85
2. נאפולי 84 .
המשמעות היא שפילו תיקו נוסף של יובה וניצחון נאפולינטיני והיא חולפת על יובה במקום הראשון והמשחקים של יובה הרבה יותר קשים.
הנה מה שנותר
מחזור 35.
אינטר -יובנטוס
פיורנטינה נאפולי
לפי הכתוב יובה משחקת במוצאי שבת במילאנו מול אינטר שנאבקת על מקומות 3-4 והכרטיס לאלופות. (28/4 )
ופיורנטינה תארח את נאפולי למחרת יום ראשון (29/4 ).
גם פיורנטינה במאבק על מקום 6 ( 4 נקודות משם ) שיוביל לאירופה אם יובה תנצח את מילאן בגמר הגביע.

מחזור 36.
יובה תארח את בולוניה (לפי הרשום שבת 5/5 )
ולמחרת נאפולי תארח את טורינו .
מדובר במשחקים נוחים מול קבוצות מרכז טבלה שסיימו מעשית את העונה.

מחזור 37.
יום א' 13/05 (מניח שבשעה אחידה).
נאפולי תצא לסמפדוריה שכרגע עדיין במאבק על הכרטיס לליגה האירופאית ( 4 נקודות ממקום 6 ) אבל ייתכן שהיא תצא מהמאבק עד מחזור זה.
יובנטוס תצא לרומא שנאבקת כנראה עד הסוף על כרטיס לאלופות.

מחזור סיום 38.
נאפולי תארח את קארטונה
ויובה את ורונה .
כרגע קרטונה ממקום 18 מתחת לקו האדום מרחק נקודה מספאל ה 17 שמעל הקו וכן מרחק 3 נקודות בלבד מקייבו .
ורונה אחת לפני האחרונה מרחק 4 נקודות מהקו האדום.

בשורה התחתונה תיקו היום היה מביא מעשית את כתר האליפות ליובה .
ההפסד פותח את הסיפור לחלוטין .
יובנטוס עדיין ראשונה ועדיין תלויה בעצמה.
אך יש לה משחקים קשים משמעותית ומאידך הרבה יותר ניסיון .
אני כבר נזכר בדמעות של רונאלדו השמן במאבק האליפות הצמוד ב 2002 אחרי שמעד במחזור הסיום .
האם נאפולי תקדים את ליברפול ? לשיהם אליפות אחרונה ב 1990 אצל נאפולי כיכב אחד דייגו ואצל ליברפול אחד רוזנטל ….
מאז מחכים לאליפות נאפולי כ"כ קרובה איזו דרמה.